Influencer relations – uden en krone til sponsorering

Kunde
Service
Aftershokz
Influencer relation
7
Millioner læsere
35
instagrammere
3
Nordiske lande
97
Medieklip i alt
For Aftershokz skabte vi en kampagne, der ikke handlede om produktet. I stedet fokuserede vi på fortællingen om, hvad man kunne gøre med produktet.

AfterShokz – en innovativ startup indenfor hovedtelefoner – ville lancere deres brand i Norden, maksimere deres omtale og udfordre de eksisterende med et begrænset budget. Virksomheden udvikler og sælger hovedtelefoner baseret på “bone conduction” princippet, hvor lyden sendes gennem kindbenet og ind i øret. Selv om teknologien ikke giver HI-FI kvalitet, så er den unik ved, at den efterlader øret frit. Det betyder, at man kan høre omgivelserne, samtidig med at man hører musik.

Med en velovervejet strategi nåede vi 7 millioner sportsudøvere i Norden på 7 måneder.

Velovervejet strategi gav resultater

At arbejde med et ukendt brand, introducere en ny teknologi og lancere det på tværs af tre markeder gav behov for en velovervejet strategi. Vi valgte at fokusere på produktet som et sports-accessory, der skulle bedømmes på brugeroplevelsen og ikke på lydkvalitet eller teknologien. Vi kiggede samtidig på den korteste vej til målgruppen for et start-up budget. Frem for en traditionel pressetilgang, gik vi i direkte dialog med influencers inden for løb og cykling på tværs af flere kanaler. Og med et særligt fokus på Instagram. I løbet af 7 måneder nåede vi et samlet reach på 7 millioner. Eller med andre ord; stort set alle udøvere af udendørs sport i Norden, vil have set en personlig anbefaling af Aftershokz. Og det er vel at mærke, uden at vi brugte en krone på sponsorerede indlæg.

INLKFB