Et kommunikationsbureau skal tænke strategisk, eksekvere effektivt og levere målbare resultater.

Vi er drevet af nysgerrighed og entusiasme for, hvordan kommunikation kan engagere, flytte og udvikle holdninger. Der hvor vi for alvor flytter os på rejsen er, når vi tager udgangspunkt i vores kunders DNA, har fokus på målgruppens interesser og finder perspektivet til dagsordenen i omverden.

Praksis

Udgangspunktet for al god kommunikation, er at få sat mål og forventninger sammen: Hvor skal vi hen, hvorfor skal vi derhen og hvor er vi lige nu? Når banen er kridtet op, lægges strategi og eksekvering ud fra "Jer" som virksomhed, "Dem" som målgruppen og agendaen i "Omverden". Kunsten er så, at blive ved med at udfordre destinationen, også selvom rejsen er startet.

Jer

Blikket udefra er afgørende for god rådgivning. Vi skal stille de kritiske spørgsmål, afdække forhindringerne, destillere målene og blive ved med at have tårnhøje ambitioner for, hvor langt vi kan nå.

  • Hvor kommer I fra?
  • Hvad kan I?
  • Hvem er Jeres målgruppe?
  • Hvad har I gjort indtil nu for at nå målet?
Dem

Folk er med dig eller mod dig af mange forskellige årsager. Hvis kommunikation skal engagere og føre til handling, så er man nødt til at forstå og tage udgangspunkt i, hvordan man engagerer de mennesker man gerne vil nå.

  • Hvem er de egentlig?
  • Hvad synes de om dig/virksomheden?
  • Hvor vil DE gerne hen - og kan DU hjælpe dem med det?
Omverden

Hvad du kunne tillade dig at sige og gøre i går, kan du ikke nødvendigvis i dag. Moralen, etikken og tidsånden skifter ustandseligt. Og det, du selv synes er interessant og vigtigt falder til jorden, hvis ikke omverden er enig.

  • Den direkte påvirkning: Er der allerede en holdning til dig?
  • Den indirekte påvirkning: Har du medvind eller modvind?
  • Hvilke udfordringer går vi i møde?
A.

Grundlag

Alle rejser starter med et ønske om at bevæge sig fra et sted til et andet. Kunsten er at blive ved med at udfordre destinationen, også selvom rejsen er startet. For alt ændres, altid! Udgangspunktet for al god kommunikation, er at få sat og fortsat udvikle mål og forventninger sammen.

  • Hvor skal vi hen?
  • Hvorfor skal vi derhen?
  • Hvor er vi lige nu?
B.

Jer

Vi ser altid på vores kunder med kærlige men kritiske øjne. Det værste man kan gøre som bureau, er at begynde at tænke som kunden. Blikket udefra er afgørende for god rådgivning. Vi skal stille de kritiske spørgsmål, afdække forhindringerne, udfordre målene og blive ved med at have tårnhøje ambitioner for, hvor langt vi kan nå.

  • Hvor kommer I fra?
  • Hvad kan I?
  • Hvem er Jeres målgruppe?
  • Hvad har I gjort indtil nu for at nå målet?
C.

Dem

Vi tror ikke på målgruppen som et fast defineret segment med en bestemt farve.  Folk er med dig eller mod dig af mange forskellige årsager. Hvis kommunikation skal engagere og føre til handling, så er man nødt til at forstå og tage udgangspunkt i, hvordan man engagerer de mennesker man gerne vil nå.

  • Hvem er de egentlig?
  • Hvad synes de om dig/virksomheden?
  • Hvor vil DE gerne hen - og kan DU hjælpe dem med det?
D.

Omverden

Så er der alt det andet uden om. Der hvor de store agendaer sættes, hvor moralen, etikken og tidsånden skifter ustandseligt. Hvad du kunne tillade dig at sige og gøre i går, kan du ikke nødvendigvis i dag. Og det, du selv synes er mægtigt interessant og vigtigt falder til jorden, hvis ikke omverden er enig.

  • Den direkte påvirkning: Er der allerede en holdning til dig derude?
  • Den indirekte påvirkning: Er der medvind eller modvind derude i forhold til jeres mål?
  • Hvad kan konkurrenterne - kan I komme først?
  • Hvor ligger skærene i farvandet - er der noget som vi skal navigere uden om?
A. Spørgsmålet
B. Virksomheden
D. Omverden
C. Målgruppen

Samarbejde

Øjenhøjde
Vi møder altid vores kunder i øjenhøjde og med gensidig respekt for samarbejdet. Vi siger tingene som de er, og pakker det ikke ind. Vi tror på, at ærlig rådgivning, også når det gør ondt, er den største inspiration til et langvarigt samarbejde.

TaktikstrategiVi sætter lige stor ære i opdateringen af din Facebook side 2 gange om ugen, som i den helt store strategiske rejseplan for de næste tre år. I begge tilfælde er vi tro mod vores værdier og udfordrer både destination og rejsehjemmel.

AmbitionVi bliver ved at se og udfordre potentialet i vores kunder. Hvad enten vi blot ses to gange om året til et lille projekt eller arbejder integreret sammen på daglig basis, så kan vi slet ikke lade være med at tro på, at det kan blive både bedre og større.

Strøm på

Sammen med med Voxmeter - Danmarks stærkeste analyse bureau - kan vi levere kommunikationsstrategi, der rent faktisk flytter din forretning. Og vi kan løbende måle resultaterne på, hvor mange kunder vi flytter – helt bogstaveligt. Hvis du gerne vil have sat strøm på, så starter vi helt konkret med en situationsrapport, der baseret på data og viden, fortæller hvordan du tiltrækker flere kunder, vinder de plukkemodne og/eller beholder de eksistererende kunder.

Tiltræk
Nye kunder
Frem for at skyde med spredehagl, koncentrerer vi os, om de kunder, der er inden for rækkevidde som potentielle kunder.

Vind
De plukkemodne kunder
Målret din kommunikation og stil skarpt, der hvor du konverterer plukkemodne kunder. Så får du mest muligt ud af dit marketingbudget.

Fasthold
De eksisterende kunder
Når vi kender årsagen til både loyalitet og utilfredshed, kan vi arbejde målrettet med at øge kundeloyaliteten og nedbringe churn.

Netværk

Vi ser ikke kommunikation i siloer af traditionelle fagdiscipliner. PR, marketing, branding, digital - kært barn har mange navne. Vi er ikke eksperter i det hele, men har blikket for det og et stærkt netværk af partnere.

Om det er et nordisk kommunikationsbureau, video, digitale løsninger, annoncer eller analyser det gælder, så sætter vi det bedste team. Derfor kan vi arbejde på tværs af kompetencer og landegrænser. Og da vi ikke er bundet af eksklusive partnerskaber, er vi uafhængige til at vælge det hold, der giver bedst mening for vores kunder.

Læs mere i vores cases her
INLKFB